Druk komercyjny

Specyfikacja produkcji

 
Produkcja komercyjna odpowiada za najszerszą gamę produktów oferowanych na rynku poligraficznym. Jej asortyment obejmuje proste plakaty, ulotki lub mapy jak również także bardziej złożone produkty takie jak: foldery perforowane, oprawę zeszytową lub oprawę broszurową.
Parki maszynowe drukarni komercyjnych dysponują obecnie wszystkimi technologiami dostępnymi na rynku. Obejmują one tradycyjne maszyny offsetowe, maszyny dostosowana do druku UV, a także bezwodny druk offsetowy. Wysokie wymagania jakościowe w stosunku do dzisiejszej produkcji komercyjnej zmuszają właścicieli drukarni do uzupełniania swojego parku maszynowego coraz to nowsze maszyny do wykańczania druku, takie jak powlekarki, laminatory, foliarki itp. Warto również wspomnieć o standardowym wyposażeniu każdej introligatorni, np. przycinarki, falcerki lub linie wiążące, których nie można pominąć. Urządzenia maszynowe drukarni handlowych zawierają obecnie wszystkie technologie dostępne na rynku. Obejmują one tradycyjne prasy offsetowe, prasy wyposażone w UV, a także bezwodne prasy offsetowe.
Lista surowców wykorzystywanych obecnie do drukowania produktów komercyjnych jest również bardzo długa. Oprócz najbardziej standardowych podłoży należy wymienić wszystkie rodzaje folii PCV i PET, a także folie soczewkową lub uprzednio metalizowane podłoża.

Problemy i wyzwania

Uszlachetnianie druku, począwszy od standardowego, już powlekania UV do wytłaczania, foliowania lub wykonywania specjalnych ręcznych operacji zleconych przez klienta, stanowią wyzwanie zarówno dla osób przygotowujących obliczenia, jak i dla technologów.
Głównym problemem komercyjnych drukarni nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie jest konieczność realizacji wielu bardzo różniących się od siebie zleceń w najwyższej jakości w jak najkrótszym czasie.
Dodatkowym czynnikiem komplikującym to zadanie jest bardzo niska opłacalność zamówień, która sprawia, że drukarnie bez odpowiednich systemów zarządzania nie optymalizują wystarczająco produkcji i generują straty co grozi wypadnięciem z rynku. Próby wprowadzania rozwiązań typu sklep internetowy bez sprawnie działającego zintegrowanego systemu zarządzania nie rozwiążą tego problemu.
 

Wybierz rozwiązanie

 
 
 
 
 

Szukasz więcej informacji?